+38 (044) 581-79-54

Щодо узагальнюючою податкової консультації з питань трансферного ціноутворення

23 грудня 2013 року

Кожух Максим Сергійович

виконавчий директор Юридичної компанії «Бі ен Сі», адвокат

Трансферне ціноутворення, останнім часом, виходить на перший план дискусій платників податків та органів доходів і зборів. Не в останню чергу багато питань виникає через допущення прогалин у Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» від 04.07.2013 року № 408-VII, заповнити які спробувалоМіністерство доходів і зборів України в узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування податкового законодавства щодо трансферного ціноутворення від 22.11.2013 року № 699 (надалі - УПК).

Зокрема надано роз’яснення з наступних питань:

1. Вказано, що в 2013 році враховується вартісний критерій операцій з кожним контрагентом за увесь календарний рік - з 01 січня по 31 грудня 2013 року (питання 1 УПК). В той же час в Звіті про контрольовані операції платникам потрібно буде відобразити тільки операції, здійснені в період дії нового законодавства про трансферне ціноутворення (надалі ТЦ), - з 01 вересня по 31 грудня 2013 року.

2. Надано роз’яснення з питання: Чи враховувати внески в статутний капітал, поворотну фінансову допомогу і інші нетоварні операції для визначення вартісного критерію контрольованих операцій (50 млн. грн.)? Міндоходів дотримується буквального трактування норми «загальна сума операцій» і вказує, що при визначенні 50-мільйонного критерію враховуються:

- боргові операції - кредити, депозити, позики і відсотки по них, суми поворотної фінансової допомоги;

- посередницькі операції - вартість товарів за договорами комісії, доручення, агентським і іншим аналогічним договорам, суми комісійної (агентського) винагороди;

- вартість інвестицій (внески в статутний капітал, купівля акцій і т.п.).

3. Надано роз’яснення з питань купівлі-продажу та вказали, що у випадку, коли з одним і тим же контрагентом в звітному періоді здійснювалися операції як купівлі, так і продажу товарів (робіт, послуг), то у такому разі в розрахунок 50-мільйонного критерію набуває сумарного значення об'ємів поставок як в один, так і в інший бік.

4. Щодо постачання підакцизних товарів вказано, що акцизний податок враховується при визначенні об'єму контрольованих операцій.

5. Щодо ситуації, коли придбаний товар у контрагента, щодо якого операції вважатимуться контрольованими був повернутий, Міндоходів відзначило, що таке повернення буде враховуватись в сумі контрольованих операцій тільки у випадку повернення товару в тому ж році, в якому відбувся його продаж.

6. Щодо проведених передоплат вказано, що такі передоплати не враховуються при визначенні 50-мільйонного критерію. Важливий лише момент постачання.Відповідно, і в Звіті контрольовані операції відображаються по методу нарахування - на дату переходу права власності на товари або дату складання акту виконаних робіт, послуг (питання 5 УПК). При цьому об'єм контрольованих операцій визначається за договірними (контрактним) цінами (питання 3 УПК).

7. Як і прогнозувалося, до числа особливих пов'язаних осіб - резидентів, операції з якими підлягають держконтролю за ТЦ, Миндоходів віднесло не лише платників єдиного і фіксованого сільськогосподарського податку, але і суб'єктів галузевих спецрежимів:

- у сфері сільського і лісового господарства;

- відносно виробів мистецтва, предметів колекціонування і антикваріату (питання 10 УПК).

8. Щодо опосередкованого володіння корпоративними правами, то відповідно до позн. «в» пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пов'язаними особами для цілей ТЦ визнаються, зокрема: «юридичні особи - у випадку якщо одна і та ж особа безпосередньо і/або опосередковано володіє корпоративними правами таких юридичних осіб і розмір долі корпоративних прав в кожній юридичній особі складає 20 і більше відсотків». Міндоходів визнали, що при опосередкованому володінні корпоративними правами долі перемножуються (питання 15 УПК). Напр.: «компанія А володіє 50 % компаній Б, а та, у свою чергу, володіє 30 % компаній В. Таким чином доля компанії А в компанії В визначається шляхом перемножування доль і складає 15 % (50х30/100).

9. Щодо незареєстрованих платників податку на прибуток і/або ПДВ станом на початок звітного року, вказано що платники, які були створені в середині звітного року, і при цьому з дати реєстрації вже являються повноцінними платниками податків на загальні системі оподаткування (платниками податку на прибуток і ПДВ) податківці визнали, що звітний (податковий) рік розпочинається у них з дати реєстрації, і на початок такого року задекларовані показники відсутні. Отже, операції з такими контрагентами не є контрольованими (питання 19 УПК).

10. Щодо Звіту про ТЦ і штрафів за його непредставлення вказано, що представлення із запізненням Звіту прирівнюється до його непредставлення (питання 6 УПК). Звіт треба подати до 1 травня наступним за звітним року. Враховуючи, що Звіт подається обов'язково в електронному вигляді, приймати його наступного року будуть уперше, а в зв’язку з тим, що з поданням електронної звітності бувають перебої, не слід зволікати з відправкою звіту до граничного терміну. Занадто вже висока ціна питання – 5 % від суми контрольованої операції – а це не менше 2,5 млн. грн. за неподання чи подання із запізненням Звіту. Щодо бази застосування 5 % штрафу у випадку, коли в Звіті не відображені усі контрольовані операції податківці застосовуватимуть штраф у розмірі 5 % тільки від суми контрольованих операцій які не вказані в поданому Звіті (питання 7 УПК).

Новини

Контакти

Голова об'єднання

Гарагонич Олександр Васильович 

o.harahonych@gmail.com 

(050) 550 42 26 

 

Директор

Кожух Максим Сергійович 

mskozhuh@gmail.com 

(050) 352 86 62 

 

04211, м. Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 3, офіс 2

Ми на карті


View Larger Map

Розробка сайтів "Liberty Digital"