+38 (044) 581-79-54

Щодо формування та використання платником податків зведеної податкової накладної

25 листопада 2013 року

Гаврилець Олександр Васильович

юрист Юридичної компанії «Бі ен Сі»

Міністерство доходів і зборів України, листом від 19.09.2013 року № 11550/6/99-99-19-04-02-16 «Щодо виписування зведених податкових накладних» (надалі – лист) надало роз’яснення платникам податків, як правильно, на їхню думку, потрібно виписувати зведену податкову накладну. Робилось це, вкотре, з єдиною метою – щоб у платників податків «відпало» бажання користуватися наданим їм правом формувати податковий кредит на основі зведеної податкової накладної.

В цьому листі вказано наступне.

Статтею 201 розд. V Податкового кодексу України (надалі - ПКУ) визначено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, що є підставою для включення вказаних у ній сум податку до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог Кодексу щодо формування податкового кредиту.

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п. 201.4 ст. 201 розд. V ПКУ).

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. № 1379 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (надалі – Порядок).

Пунктом 15 даного Порядку визначено, що у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв'язках із покупцем, покупцю може бути виписана зведена податкова накладна, виходячи із визначеної у договорі періодичності оплати поставлених товарів/послуг (один раз на п'ять днів, один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. До зведеної податкової накладної обов'язково додається реєстр товаротранспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів/послуг.

Окремі питання складання зведених податкових накладних розглянуті в Узагальнюючій податковій консультації щодо окремих питань складання зведеної податкової накладної, затвердженій наказом ДПС України від 21.12.2012 р. № 1177.

Зокрема, в даній Узагальнюючій податковій консультації вказано, що порядок складання зведених податкових накладних не поширюється на попередню оплату товарів/послуг (аванс), що підлягають постачанню.

При цьому з урахуванням застосування правила першої події для визначення податкових зобов'язань постачальника податкова накладна на суму попередньої оплати товарів/послуг (авансу) складається на дату такої оплати, тобто на дату отримання такого авансу.

Така позиція податкового органу, у випадку належного підтвердження безперервності або ритмічності характеру поставок товару (надання послуг) постійних зв'язків із покупцем, правильності оформлення первинних документів знівелює позицію органу доходів і зборів щодо неправомірності формування зведеної податкової накладної, в тому числі і щодо необхідності виписування платником податків податкової накладної і на суму авансового платежу.

Новини

Контакти

Голова об'єднання

Гарагонич Олександр Васильович 

o.harahonych@gmail.com 

(050) 550 42 26 

 

Директор

Кожух Максим Сергійович 

mskozhuh@gmail.com 

(050) 352 86 62 

 

04211, м. Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 3, офіс 2

Ми на карті


View Larger Map

Розробка сайтів "Liberty Digital"