+38 (044) 581-79-54

Правові аспекти оподаткування дивідендів

15 травня 2013 року

Федоришин Олександр Олександрович

юрист Юридичної компанії «Бі ен Сі

Міндоходів у своєму листі від 24.04.2013 р. № 2174/7/99-99-19-04-03-17 повідомило про розробку проекту наказу "Про затвердження Декларації з особливого податку на операції з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами, Порядку заповнення та подання Декларації з особливого податку на операції з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами" та порекомендувало платникам податків використовувати його для складання звітності за I квартал 2013 року до затвердження відповідного наказу.

Втім, незважаючи на рекомендаційний характер, Міндоходів вказало на те, що платники особливого податку мають подати податкову декларацію за І квартал поточного року не пізніше 13 травня 2013 року, форма якої наведена в додатку до листа з посиланням на проект наказу.

Проте проект не є нормативним актом, а тому не підлягає обов’язковому застосуванню та повинен сприйматися платниками в якості довідкової інформації.

Податковий кодекс визначає обов’язок для платників податків щодо ведення та подання звітності виключно у формах та порядку, встановленому податковим законодавством.

Обов’язковою умовою щодо встановлення нової форми податкової декларації є оприлюднення такої форми звітності. У відношенні цього податкове законодавство містить застереження за яким передбачає правило, що до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Тобто вказівка Міндоходів на обов’язок платників щодо подачі декларацій з особливого податку за І квартал до 13 травня 2013 року, які ще не є затвердженими, є необґрунтованою, як мінімум з двох причин: а) відсутність факту оприлюднення нової форми декларації; б) не настання наступного податкового періоду за періодом, у якому відбулося оприлюднення нової форми декларації.

Така поспішність дій Міндоходів, безумовно призведе до негативних прикладів за яких ті платники податків, які все ж таки подали декларацію з особливого податку стикнуться із тим, що частина їх контрагентів проігнорує вимоги (рекомендації) щодо такого подання, в силу їх не обов’язковості. Критично також слід віднестися до обсягу інформації, який потрібно зазначити у декларації, що створить чимало проблем для торгівців цінними паперами на практиці та загострить ризики допущення помилок внаслідок людського фактору. Результатами наведених прикладів стануть зустрічні звірки платників податків.

Чимало виникає критичних зауважень і щодо проекту Порядку заповнення та подання декларації з особливого податку. Так, зокрема, у наведеному Проекті зазначається, що: «Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником, не підлягає оскарженню». Відсутність вказівки на можливого суб’єкта оскарження у зазначеному положенні дозволяє припускати, що будь-яке визначене платником податкове зобов’язання не може бути оскаржене податковим органом. Те ж саме стосується і платника, якого, всупереч загальним нормам податкового законодавства, з необґрунтованих причин Проект позбавляє права на оскарження податкових зобов’язань.

За таких обставин не подання декларацій з особливого податку, не може створювати для платників податків правових наслідків, а вимоги Міндоходів щодо подання таких декларацій слід визнавати передчасними та такими, що ще підлягають ґрунтовному доопрацюванню.

Новини

Контакти

Голова об'єднання

Гарагонич Олександр Васильович 

o.harahonych@gmail.com 

(050) 550 42 26 

 

Директор

Кожух Максим Сергійович 

mskozhuh@gmail.com 

(050) 352 86 62 

 

04211, м. Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 3, офіс 2

Ми на карті


View Larger Map

Розробка сайтів "Liberty Digital"