+38 (044) 581-79-54

Щодо доповнень до акта податкової перевірки

Солонина Ігор Юрійович

юрист Юридичної компанії «Бі ен Сі», адвокат

05 жовтня 2020 року

 

23 вересня 2020 року Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду (далі – Верховний Суд), прийняв постанову у справі № 804/3368/16, в якій виклав правовий висновок  щодо обмеження податківців при складанні доповнень до акта перевірки.

У даній справі підприємство звернулось із позовом до податкової інспекції, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.

Місцевий та апеляційний суди задовольнили позов частково: визнали протиправним та скасували податкове повідомлення-рішення в частині донарахування 113 278 грн. Рішення мотивовані тим, що контролюючий орган може донарахувати платнику податків невраховані 25 % штрафної санкції лише в межах 1095 днів.

Однак колегія суддів Верховного суду скасувала рішення судів попередніх інстанцій і ухвалила нове рішення, яким скасовано оспорюване податкове повідомлення-рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне податкове повідомлення-рішення від 01 березня 2016 року, яким збільшено суму штрафних (фінансових) санкцій удвічі, прийняте на підставі акта перевірки від 28 листопада 2014 року.

Разом із тим, відповідно до акта перевірки від 28 листопада 2014 року до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 25 %, а не 50 %.

При цьому фактичною підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 50 % від основної суми грошового зобов`язання згідно з податковим повідомленням-рішенням від 01 березня 2016 року стали результати проведення відповідачем службової перевірки на підставі наказу Лівобережної ОДПІ.

Верховний Суд зазначив, що у розглядуваній ситуації з огляду на обставини справи контролюючий орган повинен був провести повторну перевірку на підставі пп. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 ПК відповідно до вимог Податкового кодексу. Зокрема, така перевірка мала бути проведена на підставі наказу контролюючого органу вищого рівня; за результатами перевірки мали бути складені акт перевірки та податкове повідомлення-рішення з дотриманням вимог ст. 86 ПК.

Натомість відповідачем порушено процедуру проведення документальної перевірки, оскільки у матеріалах справи відсутній наказ контролюючого органу вищого рівня про проведення перевірки та належним чином складений акт за результатами такої перевірки.

Податковим кодексом не передбачено право контролюючого органу після проведення документальної перевірки та прийняття податкового повідомлення-рішення впродовж необмеженого часу складати доповнення до раніше складеного акта перевірки та приймати на цій підставі нове податкове повідомлення-рішення. Такі дії контролюючого органу суперечать визначеним ПК процедурним механізмам щодо порядку проведення документальних перевірок та прийняття податкових повідомлень-рішень.

Новини

Контакти

Голова об'єднання

Гарагонич Олександр Васильович 

o.harahonych@gmail.com 

(044) 581 79 56 

(050) 550 42 26 

(044) 581 79 56 - факс 

Директор

Кожух Максим Сергійович 

mskozhuh@gmail.com 

(044) 581 79 56 

(050) 352 86 62 

(044) 581 79 56 - факс 

04211, м. Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 3, офіс 2

Ми на карті


View Larger Map

Розробка сайтів "Liberty Digital"