+38 (044) 581-79-54

Щодо електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ

Гарагонич Олександр Васильович

директор Юридичної компанії «Бі ен Сі»,

кандидат юридичних наук, адвокат

04 липня 2017 року

З 1 липня 2017 року розпочала роботу електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка автоматично зупинятиме реєстрацію ризикових податкових накладних. Про це заявив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем Державної фіскальної служби України – Микола Чмерук.

Відповідно до Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (надалі – ПКУ) щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (надалі – Закон № 1797) поміж інших змін до Податкового кодексу України було запроваджено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі — ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН). Відповідно до п. 57 підрозд.2 розд. ХХ ПКУ з 01.04.2017 р. до 01.07.2017 р період є перехідним — протягом другого кварталу процедура, визначена п. 201.16 ст. 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН.

Тобто фактично даний механізм з 01.04.2017 р. до 01.07.2017 р. діяв у тестовому режимі, а з 01 липня 2017 р. він повноцінно запрацює.

За словами посадовця, ПДВ завжди був ризиковим з точки зору побудови схем ухилянь від оподаткування. До запровадження системи електронного адміністрування ПДВ існували схеми так званих «податкових ям», коли створювалися підприємства, формувалися податкові зобов’язання, а потім ці підприємства банкрутували й суми не надходили до бюджету. Пізніше несумлінні платники податків використовували пільговий режим оподаткування підприємств сільського господарства, що також виправлено завдяки скасуванню таких пільг.

Як зазначив посадовець: «Зупинка ризикових накладних відбуватиметься за допомогою програмного комплексу, який на сьогодні створений і працює. Низка підприємств уже сьогодні отримує квитанції з інформацію про те, що їхні операції, їхні податкові накладні віднесені до ризикових і з 1 липня може відбутися зупинка цих податкових накладних»

Посадовець також повідомив, що фахівці ДФС працювали й над удосконаленням критеріїв, щоб податкові накладні реального сектору не підпадали під систему ризиків і не зупинялися.

Також, посадовець зазначив, що якщо податкова накладна не є ризиковою, то вона реєструється, якщо ризикова — зупиняється. Платник податку має можливість звернутися до ДФС — надати відповідні документи. Комісія розгляне заяву і протягом 5 днів прийме рішення.

За оцінкою посадовця, відсоток податкових накладних, які зупинятимуться, не перевищить 0,1 % від загальної кількості перевірених.

Про ефективність роботи електронної системи свідчить динаміка формування сум фіктивного ПДВ. Так, у квітні (за деклараціями березня) порівняно з минулим роком нарахування ПДВ збільшилися на 1,3 млрд. грн. (на 10,1 %), у травні — на 1,1 млрд. грн. (на 9,8 %), у червні очікується збільшення на 2 млрд. грн. (18,9 %).

Контакти

Директор

Гарагонич Олександр Васильович 

a.harahonych@congress.kiev.ua 

(044) 581 79 56 

(050) 550 42 26 

(044) 581 79 56 - факс 

Виконавчий директор

Кожух Максим Сергійович 

m.kozhuh@congress.kiev.ua 

(044) 581 79 56 

(050) 352 86 62 

(044) 581 79 56 - факс 

04211, м. Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 3, офіс 2

Ми на карті

Розробка сайтів "Liberty Digital"